Feminismus
Elke Zobel stellt Zines als eine Alternative zu den Mainstream-Medien vor, die die Möglichkeit und das Potential vielfältiger Selbstrepräsentation, des Ausdrucks anderer Seiten des Selbst und der H...
Flic Flac* – Feministische Materialien für den Kunstunterricht. Mit Flic Flac* versuchen Elke Smodics-Kuscher und Nora Sternfeld vom Büro trafo.K sich den Kodierungen, Fallstricken und Wi...
In der Einführung werden die Ziele aufgezeigt, die Art Education Research Nr. 3 verfolgt: als „Schulbuch“ Anregungen aus der queer theory und den Kulturwissenschaften für den Kunstunterricht zu ver...
Danja Erni wirft in der Perspektive der Netzwerkveranstaltung Persönlichkeitsverwicklung # 1: Queer und Do-it-Yourself im Kunstunterricht einen Blick auf ihren eigenen Unterricht sowie auf das Beru...
Practices and questions in educational projects in migration society Nine years ago we called one of our ambitious educational programs a «guide to self-emancipation». The title had an ir...
InVisibilities and socio-political responsibility of art education This article argues out of a queer-feminist perspective why an understanding of visibility is to be considered p...
Stimmlos (voiceless/unvoiced/voting ticket), a series of experimental sound pieces and a work-in-progress, is based on and centred around artworks, giving rise to compact images in space and langua...
“Everyone has to learn everything, or: emotional labor” is a reflection of the action-based research project “WdKA makes a difference” which took place between 2015 and 2017 at the Willem de Kooni...
To reflect on teaching art education "from art" (see Sturm 2011), I select being exposed as a starting point. Being exposed marks a place on the threshold between the critical appreciation of actio...
Radicalizing Care. Feminist and Queer Activism in Curating. Elke Krasny, Sophie Lingg, Lena Fritsch, Birgit Bosold und Vera Hofmann (Hg.) London: Akademie der bildenden Künste Wien, Sternberg Press...